2007-06-18

Panasonic HDC SD1

Az első SD kártyára rögzítő HD kameraEz a kamera egy régi álom megtestesülése, egy álomé, ami sokáig inkább rémálom volt. Évek óta jelennek meg olyan kamerák, vagy kamerának gúnyolt, olcsó kis vackok, amik azt ígérik, mechanika nélkül, csak kártyára rögzítenek videót. Hasonló ígérettel kényeztetnek a fényképezőgépek is, már hosszú ideje. Az eredmény azonban mindezidáig erősen elmaradt az elvárásoktól. A legtöbb ilyen kamera még egy egyszerű VHS videó élvezeti értékét sem tudta nyújtani.

Bővebben...

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi a leírást, hasznos volt. Nem tennél fel pár sample videót?

Szoboti írta...

Szia!

A videoközzététlelen már töröm a fejem. Eddig úgy tűnik, hogy a webes letöltésre nem lesz lehetőség (1-1 ilyen tesztelés 1-2GB anyagot hoz létre).
A jelenlegi legnagyobb kérdés a formátum, ha más, univerzálisan lejátszható formátumot használok, akkor megváltoztatom a minőséget, ha AVCHD-ben hagyom, akkor nehezebben lehet visszanézni,mivel ma még kevés az ilyen lejátszó. :-(
Talán augusztusra tudok egy alkut összehozni egy bolthálózattal, hogy náluk elérhetőek, megnézhetőek legyenek a felvételek DVD-n. De ez még nem biztos.

Péter írta...

Mi a véleményed az 5.1-es hangról ? Én évek óta erről álmodom, hogy egy ilyen kamerám legyen, ami így rögzít! Macerás a programmal való kikeverés :o) Tibuci

Péter írta...

Mi a véleményed az 5.1-es hangról? Használható, élménydús, dinamikus? Én évek óta arra vágyom, hogy egy iolyan kamerám legyen, ami ezt tudja! Most látszólag ez megvalósulni látszik. Macerás a szeftveres kevergetés, pakolgatás.

Szoboti írta...

Szia Péter!

Bevallom őszintén, hogy a hangnak kevés figyelmet szenteltem a teszt során. :(
3.0-ás rendszernél nagyobbon meg sem hallgattam. (mivel otthonomban sem mélyládát sem háttérsugárzókat nem tűrtem soha, valahogy nekem csak a center sugárzó izlik a házimoziból)
Engem anno a sima sztereó hangzás elégedettséggel töltött el, azóta nagy többletet nem kerestem. Ha módom lesz rá, igyekszem mihamarabb meghallgatni a próbafelvételt egy házimozin is.

Unknown írta...

Próbáltad már a Canon HV20-at? Árban elég közel vannak, vajon melyik okoz több élményt?

Szoboti írta...

Óh! Bárcsak kipróbálhatnám! Sajnos a teszt idején, és azóta sem tudtam HV20ast szerezni, pedig minden eddigi írás az egekig magasztalta. :-(
Ha sikerül egyet megkaparinrtanom, azt biztos nem fogom sokáig titkolni! :-)

Névtelen írta...

Szia! Vettünk egy ilyen kamerát, de egyszerűen nem találok olyan szoftvert, ami a windows Xpn láthatóvá teszi a felvételt. Ráadásul nem tudom, milyen programmal tudnám olyan formátumba konventálni, amit DVDre irva hagyományos asztali lejátszó is képes kezelni. Vettünk újabb vagyonért egy pinnacle studio plus progit, de az is csak a hangot hallja, kép nincs. Tudnál ötletet adni? Vagy egy szakember számát, aki ért közzá?
Köszi. Andi

Szoboti írta...

Szia Andi!

A Pineaccle progit még nem próbáltam ki, de elvileg a 11nek már kötelessége az AVCHD-t kezelni. (sok más egyéb mellett)
Ha a hang már megjelenik, az valamennyire bíztató, mert ezek szerint a fileszerkezet (nekem nem éppen szimpatikus) kialakítása már nem akadály. Beállítási dolog? Nem tudom, még saját gépem előtt ülve is néha tanácstalanul állok a rengeteg codec egymással vívott harcát nézve. A legkülönfélébb módokon elszállt, videólejátszások sajnos úgy tűnik a gyorsan változó világ velejárói. :(
Pedig szívem szerint újból elővenném a teszfelvételeket, és összemérném a kipróbálásra váró HV20-assal. De még mindíg nem sikerült a merengőre elegendő időt kiszakítanom a hétköznapokból. Hjajj! Pedig annyi, de annyi tesztelhető finomság várja, hogy a kezembe vesse magát. (és várom én is a próbát)

Névtelen írta...

Az AVCHD nyersanyag (.mts) fájlok megtekintésére én a NEro Show Time-ot használom (a Nero 8 csomag része). Szerkesztéshez az Ulead Video Studio 11 Plus + Power Pack (az ugyanaz mint a 11.5 Plus verzió) progit használom, simán boldogul a szerkesztéssel és publikálással! :-)

Névtelen írta...

Szia! Két kérdésem lenne. Lehet-e a kamerával lassított felvételeket készíteni? Én elég sok videót csinálok, ezeket mindig megszerkesztem (felirat, zene, vágás, stb). Van-e olyan progi, amely egyszerűen használható, mint pl. a Ulead Video Studio, és támogatja a full hd-t?
Előre is köszi, és minden jót!